3. tammikuuta 2012

Rakas vuosi 2011

Viime vuos oli mun mielestä aika täydellinen. Oli vastoinkäymisiä ja ilosta itkemisiä (näin kuvaannollisesti) ja vuoristorataa elämässä. Joidenki kaa meni välit poikki, jotkut uudet ihmiset taas tuli elämään. Sairaalareissuja oli enemmän kuin tarpeeks, poliisitkin tuli turhan tutuiks ja sydän särky. Loppupeleis opin paljon mun virheistä, en kadu mitään tekoa ja oon tyytyväinen siihen, miten tää vuos muutti mua ihmisenä.

Mulla oli kuukausittain järkättynä kuvat koneella, joista muistin suht hyvin mitä mikäkin kuukaus tuli tehtyä, mut sitten miu kone kuoli ja nyt mulla ei oo mitään muuta ku pelkät huonot muistikuvat kuluneista kuukausista. Joten semmosta settiä tänään, joistaki kuukausista en muista paljon mitään ja joistakin tosi paljon kaikenlaista. =D


Tammikuussa tuli käytyä Sallassa, josta lähdinki junalla pois kahden päivän jälkeen ja tuli sitte huomattua, että mun kaks kanssamatkustajaa oliki vankikarkureita ja toinen oli tappaja, tuli shoppailtua ja kuvailtua tosi paljon ja koulun jälkeen nukuin lähes joka päivä päikkärit, kun Nea taas dataili mun koneella.


Helmikuussa tuli ajeltua paljon, oltua sairaslomalla ja istuttua paljon kotona, koska vihaan ylikaiken talvea. Helmikuussa tuli hengailtua paljon Juhan, Nean, Joonaksen ja Tommin kanssa. Eipä sillon vissiin mitää muistettavaa käyny, kun muistikuvat on ihan nollassa :-D


Maaliskuussa exä astui taas kehiin, sai mun maailman päälaelleen, tuli Nean kaa hengailtua (ylläriylläri) tosi paljon ja tein ehkä elämäni tän vuoden virheen, kun lankesin exään ja aloin taas seurustelemaan sen kanssa. Tulipa myös leikattua ihanan pitkät ja punaset hiukset polkkatukaks ja värjättyä ne tummaksi... Ei ois pitäny.


Huhtikuussa lumet suli, kaaduin ojaan, tuli kuvailtua paljon Nean kanssa, alko skootterikelit, jotenka Nean kanssa tuli myös vähän reissattua, tosin lyhyitä matkoja. Rakastuin huhtikuun keleihin, sillon jopa pärjäs joskus ilman takkia! Tai ainaki kevättakki oli täysin sopiva varuste.


Toukokuussa ootin koulun loppumista ylikaiken, opin rakastamaan mun luokkaa, exä petti ja jätti ja kesäloma alkoi siispä surullisissa tunnelmissa. Päättäreitä tuli 'juhlittua' yhen parhaan kaverin kämpillä kun vaan istuttiin ja juteltiin pari päivää putkeen.


Kesäkuussa päästiinki Nean kanssa vauhtiin, tuli reissattua aivan tajuttomasti, tuli valehdeltua vähän turhanki paljon vanhemmille missä siltä oltiinkaan, tutustuin moniin uusiin ihmisiin, unirytmi meni päin puuta ja tutustuin Timiin. Kesäkuun 19 päivä alettiinkin seurustelemaan kullan kanssa ja tuli vietettyä aikaa paljon Masan rantasaunalla ja käytiin me kerran Timin kaa telttailemassa Joonan takapihallakin. :-D Ja tuli siinä pari viikkoa oltua karkumatkalla kotoakin...


Heinäkuussa vietettiin mun synttäreitä kahtena päivänä putkeen, rakastin mun vähäisiä lahjoja, menetin mun huoneen ja jouduin muuttamaan olohuoneeseen, tuli tuhlattua rahaa n. 300 euroa pelkkiin leffoihin, lihosin varmaan 100 kiloa ja nautin kesästä. Kaveri Savonlinnasta myös eksyi vihdoin ja viimein tännekin päin, joten positiivinen yllätyshän toikin. Tuli myös oltua Riihimäki Rockissa (festarit, jos joku ei tiedä) ja vahdittua kolmea kamalaa koiraa kolmen kamalan päivän ajan. Ja veli täytti 18!


Elokuussa alko koulu, mutta mähän jäin heti taas sairaslomalle. Polvi meni kokonaan paskaks, tuli kamalat ongelmat miu koulunkäynnin kanssa ja aika kulu pääasiassa joko meillä tai Timillä sen kanssa tai ajellessa. Kävelyhän loppu siihen. Järkkärinkin kävin ostamassa ja siihen uppos kaikki autokoulurahat, joten tyhmästä päästä kärsii koko Ira. Kesäloman loppu vietettiin Timin, Ollerin ja Nikon kanssa Vehmersalmella mökkeilemässä, joka oli kyl ihan huippu reissu ja täydellinen kesäloman lopetus!


Syyskuussa jouduin päättämään koulun lopetuksesta, kuraattori kertoi mun saavan kämpän jouluun mennessä ja kertoi miun alkavan saavan n. 600e/kk rahaa ja jokainen sen lupaus rikkoutui. Joten tuli eleltyä aika pilvilinnoissa, mutta kyllähän mä aika turhautunut olin siihen pelkkään kotona makailuun kun mihinkää ei saanu kävellä. Joten olipahan sentään jotaki miettimisen arvosta. 8) Ja sain työpaikan Soneralta! Ja syyskuussa myös jouduin hyvästelemään mun luokkalaiset, joten ihanaa kun mulla on niistä ees vähän kuvia koneella. Pakko sanoo, ettei samanlaista luokkaa oo toista!


Lokakuun olin varmaankin pääasiassa Timillä ja tuli hengailtua paljon kavereitten kanssa (aina kun kyyti vain onnistui) ja olin kuumeessa yht. noin 11 viikkoa. Eli aika kämänen kuukaushan se oli. Ja tuli sitä potkutkin saatua Soneralta. Mut uus työpaikka tuli sitten Pasastar Oy:ltä! Tuli myös vietettyä Jennan 19 vuotis synttäreitä ja opin vihaamaan Änärii niin paljon, et haluisin vaan hakkaa sen pelin keksijän.


Marraskuussa päädyttiin vaihtoehtoon, että mähän meen merkonomiks opiskelemaan kun fyysiset ammatit kiellettiin kokonaan. Mutta tottakai siinäki ongelmia tuli vastaan, joten päätettiin et alotan joulukuun alussa yleisaineitten kakkosvuoden. Mieliala jotenkin masentu marraskuussa kun alko päivät pimentyä ja kaipasin paljon kesää, aurinkoa ja kaikkea lämmintä. Ja tulihan sitä Espoossakin pistäydyttyä parhaitten ihmisten kanssa!


Joulukuu kului kokonaan sairaslomalla ja sairaalassa ollessa, tuli ehkä vähän biletettyä ja joulu meni ekaks oman perheen ja sen jälkeen Timin perheen kanssa. Meille tuli myös puolvuotispäivä ja pidin Markon kanssa Petralle yllätyssynttärit! Ja joulukuu loppui hienosti antibioottikuuriin ja vuoden vaihteessa päädyin taas sairaalaan, kiitos rasistisen jätkän joka anto vähän selkään mulle (ja mä lopuks sille, muahaha).


Apua, tää teksti kuulosti jotenki kauheen synkältä! Vaikka ei mun vuos ollu oikeestaan ollenkaan sitä :--DD Mut ilman kuvia mulla on niin huono muisti, että huhhuh. Joten noi mitä tässä postauksessa kerroskelin nii onkin niitä päälimmäisiä ja tärkeitä asioita. Joka päivä tuli kyl vietettyä joko Timin ja/tai kavereiden kanssa, et onneks ei pitäny koko vuonna olla yksin ku max. yks viikko, sillon kun olin kotiarestissa / pahassa kuumeessa :-D


Tästä vuodesta mä toivon kaikkea hyvää. Haluisin päästä ulkomaille viettämään mun 18-vuotis synttäreitä tossa kesällä, joulukuussa mua on pyydetty lähtemään joko Thaimaaseen tai Hollantiin (päätös vaikea ja rahaa ei ole), monet kaverit täyttää nyt tänävuonna 18 joten aikamoisia bileitä tiedossa ja leikkaukseen odotan pääseväni kevään kuluessa. Kesällä aion vaan nauttia lomasta ja kesätöihin en varmasti mene. Kumpa sais vähän paremman työpaikan tai sitten kuntoutusrahaa Kelalta, mutta sempä näkee sitten. Eletään päivä kerrallaan ja nautitaan tästä vuodesta. (;

7 kommenttia:

  1. Ihan söppänä blogi (: Hyviä kuvia ja laatu kohdallaan. Olet jo jonkun aikaa jaksanut puurtaa tämän parissa<: se on hieno juttu

    VastaaPoista
  2. Oooo inspiroiduin tuosta pää-ulos-auton-ikkunasta -kuvasta, ihana! Enkä edes heti tajunnut että se oli tuossa bannerissakin :-D Muutenkin kiva blogi, selaan edelleen pitemmälle :)

    http://ainointheflood.blogspot.com/

    VastaaPoista
  3. Kiitos molemmille tosi paljon! :)

    VastaaPoista
  4. Jaksulimoi1/11/2012

    Sun vuosi kuulostaa tosi tapahtumarikkaalta:D ihanii kuvii, oot tosi söpö!

    VastaaPoista
  5. Hahhaha niin noh, olihan se aika... :) Kiitos!

    VastaaPoista
  6. tykkään tosta sun autofiilistelykuvasta iha sikana :)

    VastaaPoista